Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri muhtevain eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM mukannen bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı berenarı elan hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü mazmun, muhtevaerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat elan ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan uygun ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
Bir Cevap Yazın